Search
Close this search box.
Share:
Amerika

Afgelopen woensdag kwam mijn shoplog van Amerika al online, maar natuurlijk kan ik het niet laten om jullie iets meer over deze mooie reis te vertellen. In 18 dagen zijn we met een huurauto van Las Vegas naar San Francisco en Los Angeles gereden om weer te eindigen in Las Vegas. We hebben een heerlijke tijd gehad en hebben ongeveer 900 foto’s gemaakt. Inmiddels heb ik die eindelijk uit kunnen zoeken en vandaag laat ik jullie een kleine selectie zien.

Na een lange vlucht met overstap op Philadelphia kwamen we ’s avonds heel erg laat aan in Las Vegas. We hebben meteen een auto gehuurd en zijn de stad binnen gereden. Die eerste indruk van de stad met alle extreme hotels en lichtjes overal is me zeker bijgebleven. Na een rondje te hebben gereden hebben we ons hotel opgezocht en zijn we in bed gedoken. De dag erna hebben we vooral veel gelopen een een aantal hotels bekeken. De foto’s van de stad waren niet zo interessant, maar rondkijken is zeker leuk.

AmerikaAmerikaAmerikaAmerika
De volgende dag zijn we op tijd opgestaan en zijn we Death Valley National park ingereden. Death Valley is heetste plek op aarde en de droogste plek van Noord-Amerika. Je vind er zoutvlakten, rotsformaties, canyons, zandduinen en bergen. Alle foto’s hierboven zijn hier gemaakt. We hebben rondgereden en hier en daar een stuk gelopen. En ja, het was heet! Maar o zo mooi!

Amerika
Op weg het park uit zagen we deze prachtige zonsondergang.

We sliepen in een heel schattig klein plaatsje net buiten het park en in het restaurant waar we aten zag ik deze cocktail op de kaart staan. Ik drink niet vaak wat, maar ik kon het niet laten om dit uit te proberen. Als je van chocolade houdt, dan moet je dit echt eens maken of bestellen. Het is gewoon een vloeibare bonbon!

We hebben het grootste deel van de reis in allerlei motels geslapen en soms kwamen we daar pas aan als het al donker was. Ik vind het dan altijd erg leuk om de volgende ochtend naar buiten te stappen en te kijken waar we beland zijn.

Amerika
Wat is de natuur toch mooi! Deze foto’s zijn gemaakt toen we van de uitgang van Death Valley naar de ingang van Yosemite National Park reden. Die dag hebben we onder andere 4000 jaar oude bomen, heel veel slingerweggetjes, mooie bergen en grote dennenbomen (en maga dennenappels) gezien.

AmerikaAmerika
Na een nachtje slapen zijn we via de Tioga pass door Yosemite heen gereden. Heb je gehoord dat er in dat park een hele heftige bosbrand gewoed heeft? Heel erg zonde natuurlijk. We maakten ons ook wel een beetje zorgen want die Tioga pas is daardoor een tijd dicht geweest. Maar we hadden geluk! De pas was net weer open en zo, wat waren wij daar blij mee! Het is echt een hele mooie route. Je kan vanuit de auto rustig om je heen kijken naar de mooie natuur, je kan stoppen op uitzichtpunten en je kan naar hartelust wandelen. Net waar je zin in hebt.

Amerika
Na een paar dagen mooie natuur zijn we San Francisco ingedoken. Een hele heuvelige en gevarieerde stad. Je hebt er een gezellig haven gebied, leuke straten met mooie huizen en mooie bomen, grote parken en zelfs het strand. Erg leuk om te zien en we konden het niet laten om deze lekkere cupcakes mee te nemen.

Van San Francisco zijn we in een paar dagen via de kust naar Los Angeles gereden. Onderweg zijn we langs een outlet center geweest en hebben we twee nachten in Santa Cruz geslapen. Een heel relaxed (universiteits)stadje aan het strand. Je krijgt daar echt een vakantiegevoel!

LA vonden we eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. We waren hier al voor gewaarschuwd en die mensen hadden (helaas) gelijk. Toch hebben we het ook hier leuk gehad. Zo hebben we een dagje lekker zitten lezen en zijn we een dag op pad geweest met een vriend van Romano. Hij woont daar in de buurt en heeft ons op sleeptouw genomen. Zo zijn we naar Santa Monica gegaan (een gezellig winkelgebied en strand met een leuke pier) en hebben we een rondje langs Venice beach gelopen. Ook hier konden we het niet laten om cupcakes te kopen. Vooral de red velvet cupcake van Romano was geweldig!

Amerika
Vanuit LA zijn we teruggereden naar Las Vegas waar we de laatste paar nachten in een lekker hotel doorbrachten. Een van die laatste dagen zijn we wel nog naar de Hoover Dam en de Grand Canyon geweest. Een uur of 5 rijden (en ook weer terug), maar dat was het zeker waard!

Even samen op de foto bij de Hoover Dam.

Bij de Grand Canyon liepen hele brutale eekhoorntjes echt over je schoot heen om bij de koekjes te komen die we zaten te eten.

AmerikaAmerikaAmerikaAmerika
Wat een uitzicht! Ik was een beetje bang dat het tegen zou vallen en dat die 10 uur in de auto zonde zouden zijn van onze tijd. Dat was niet waar! Heel indrukwekkend om te zien!

Amerika
De laatste dagen hebben we lekker met een boekje bij het zwembad gelegen en ’s savonds gingen we op pad om nog wat hotels te bekijken. We zijn een keer naar het buffet van het Caesars Palace hotel geweest (waar we vooral heeeeel veel toetjes gegeten hebben) en we zijn naar een show geweest. Aan het begin van de vakantie hadden we al besloten dat we in Vegas toch wel graag een show wilde zien en uiteindelijk kozen we voor “O” van Cirque de Soleil. Belachelijk dure kaarten maar wat een spektakel! Een show vol water, magie en acrobatiek waar je alleen maar vol bewondering naar kan kijken. Echt waar, als je de kans krijgt (hij is alleen te zien in Las Vegas) ga er dan zeker heen. We hebben een super fijne vakantie gehad en “O” was absoluut een van de hoogtepunten.

Ben jij al een keer in dit deel van Amerika geweest?