Search
Close this search box.
Share:

Dagboek: Babymoon 2.0

Vorige week waren Romano en ik een weekje met z’n tweetjes op vakantie naar Gran Canaria. Nu Zusje onderweg is, zagen we onszelf zoiets voorlopig niet meer doen dus grepen we deze kans. Liam ging uit logeren en wij genoten van quality time samen en even niks moeten. Vandaag heb ik dus een extra lang dagboek voor jullie van de afgelopen twee weken.

Ik moest een tijdje nadenken hoe ik aan deze foto kwam! De dinsdag voor onze vakantie werkte ik op kantoor en onderweg naar huis was het echt drama op de weg. Ik deed er al een eeuwigheid over om de snelweg op te komen en terwijl ik dus stil stond, maakte ik deze foto van de mooie bomen langs de weg.

Liams nieuwe zomerjas kwam binnen. Ik vond ‘m bij H&M bij de grote jongens collectie. Gek hoor, om daar nu te kunnen kijken!

Dagboek: Babymoon 2.0

Woensdag werkte ik thuis en ondertussen werd de electra in de tuin aangelegd.

Tussendoor reed ik langs de verloskundige om een ‘fit to fly’ verklaring op te pikken…

…en aan het eind van de middag lakte ik mijn nagels. Niks spannends, maar gewoon een snel laagje transparante lak.

Dagboek: Babymoon 2.0

Mijn schoonzusjes waren jarig, dus ’s avonds gingen we met z’n allen uit eten en daarna ging ik nog naar de fysio voor een workout.

Donderdag, de dag voor vertrek. Samen met Liam bracht ik Nala naar een pension. Dat hadden we nog nooit gedaan, dus dat was even spannend. Nala ging gelukkig meteen op onderzoek uit.

De rest van de dag was ik druk met inpakken…

…en speelde ik met Liam.

Na het avondeten brachten we Liam naar mijn schoonouders en luisterden we naar het hartje van Zusje.

Op naar Gran Canaria! Helaas ging dat niet zo soepel als gepland. Uiteindelijk hadden we bijna 7 uur vertraging, maar zaten we wel in een veel groter vliegtuig. Toen we naar binnenliepen kregen we te horen dat we zelf een plekje uit mochten zoeken. Dat had ik nog nooit mee gemaakt!

Dagboek: Babymoon 2.0

Aan het eind van de middag waren we er dan eindelijk! We deden boodschappen, keken een beetje rond en konden meteen mee-eten. (We hadden een hotel geboekt met ontbijt en diner.)

Dat ziet er gezellig uit!

De rest van de week spendeerden we onder een parasol naast het zwembad. Twee keer lunchten we buiten de deur met, jawel, tapas. (Het vegan eten hebben we grotendeels losgelaten tijdens de vakantie, want dat was niet op een leuke manier te doen.)

Pretty!

Vaak zat ik al vroeg bij het zwembad, terwijl Romano de gym in dook. Daarna ontbeten we dan samen om vervolgens weer ons plekje op te zoeken.

Halverwege de week hebben we een auto gehuurd. Eerst reden we naar Las Palmas, de hoofdstad van het eiland.

Dagboek: Babymoon 2.0

Daarna gingen we lunchen in het schattige plaatsje Teror.

We liepen een rondje door de leuke straatjes…

…en reden door naar Puerto de Mogan.

Dagboek: Babymoon 2.0

Ik maak tijdens deze zwangerschap veel minder ‘buikfoto’s, maar dit was wel een mooi plekje.

Tijd voor een ijsje!

Hoi!

Dagboek: Babymoon 2.0

Elke avond werd er in het hotel een show gegeven, variërend van zang en dans tot acrobatiek. Niet alles was onze smaak, maar goed was het over het algemeen wel.

Nala leek zich ondertussen ook te vermaken.

De tweede dag dat we de huurauto hadden, besloten we in het hotel te lunchen en ’s avonds op pad te gaan. We reden eerst naar Dunas de Maspalomas.

Dagboek: Babymoon 2.0

Het leek meer een soort woestijn dan duinen.

Onze enige niet zelfgemaakte foto van ons samen van deze vakantie.

Na een wandelingetje door het zand aten we een lekkere pizza.

Hoi!

Het hotel werd ’s nachts goed verlicht.

Zaterdag was het dan tijd om uit te checken. We genoten nog wel bijna de hele dag van het mooie weer, want we vlogen pas rond half tien ’s avonds. Dit keer ging alles goed en om drie uur ’s nachts waren we weer op Schiphol.

Dagboek: Babymoon 2.0

Na een paar uur slapen in ons eigen bed, hebben we snel alle spullen opgeruimd, wassen gedraaid en boodschappen gedaan.

Mijn schoonouders waren namelijk met Liam op pad, maar halverwege de middag konden we dan eindelijk naar hem toe. Mijn mannetje! De rest van de middag bleven we daar en we besloten met z’n allen te bbqen.

’s Avonds lag Liam weer in zijn eigen bed en gaf ik de planten in de tuin water. Het mooie weer van afgelopen week heeft ervoor gezorgd dat er veel is gaan bloeien en sommige planten hadden duidelijk dorst.

Dagboek: Babymoon 2.0

Ook zette ik een stoeltje voor Liams kamer in elkaar en daarna konden Romano en ik nog even buiten zitten. Het mooie weer hier zorgde ervoor dat we het vakantiegevoel niet meteen kwijt waren.

Onze Tweede Paasdag begon met een bezoekje aan de verloskundige. Het was tijd voor een reguliere controle en we mochten naar ons meisje kijken tijdens een echo. Alles was gelukkig helemaal in orde. De rest van de dag waren we thuis. Liam speelde lekker in de tuin en Romano en ik verwijderde onkruid en plaatsten de tuinverlichting. Een fijn dagje!

Hebben jullie genoten van het Paasweekend?