Search
Close this search box.
Share:

Dagboek: Op pad

Romano was afgelopen donderdag en vrijdag vrij, dus we hadden een heerlijk lang weekend met z’n viertjes. We gingen uit eten, kregen kraamvisite, gingen wandelen, bezochten mijn oma, gingen naar een verjaardag en naar een bbq. Allemaal leuke dingen, dus kijk maar mee naar de foto’s!

Dinsdag was ik eerst een paar uur alleen thuis met de kids. Ik heb met Zoey op mijn schoot met Liam gespeeld. Ging prima!

Later op de ochtend kwam mijn moeder langs en haar hondje was ook gezellig mee.

Dagboek: Op pad

Terwijl Zoey sliep gingen met met Liam kleien. En ja, alle vormpjes moesten erbij gepakt worden. Hihi!

’s Middags liep ik even naar de brievenbus terwijl mijn moeder met Zoey knuffelde. Gek om zo alleen buiten te komen.

Woensdag ging ik met Zoey op pad voor wat boodschappen.

Dagboek: Op pad

Deze handige zakjes voor brood en groente zag ik bij de AH liggen en nam ik mee naar huis. Nu nog er aan denken dat ik ze daadwerkelijk mee ga nemen en gebruik.

Bij de Jumbo kan je een pakket ophalen als je net bevallen bent en hier zie je een deel van de inhoud.

Tijd voor lunch!

Dagboek: Op pad

Ik ben op zoek naar lekker vegan beleg om mee af te wisselen. Deze twee vond ik beide erg lekker, al was ik de linker de tweede dag al een beetje zat. Helaas. Hebben jullie nog suggesties?

Donderdag rommelden we wat rond het huis en speelden we met Liam in de tuin.

’s Middags kregen we de vraag of we die avond mee uit eten wilden en dat besloten we gewoon te doen. Zoey in de kinderwagen en Liam gezellig aan tafel. Hier gaf ik hem vast wat te eten voor onze gerechten op tafel kwamen. Hij eet niet altijd even makkelijk en zo wisten we zeker dat hij wat binnen zou krijgen. Daarna mocht hij nog met ons mee-eten, maar dit keer had hij er geen zin in. Prima.

Verschillende toetjes proeven!

Kiekeboe!

Donderdag kwam het er niet meer van, maar vrijdag zijn we een stuk gaan wandelen met z’n vieren. Uiteindelijk hadden we twee slapende kids en besloten we een broodje te eten bij de bakker en daarna terug te lopen.

Dagboek: Op pad

Thuis gaf ik de planten water met Zoey in de draagdoek en aan het eind van de middag kwamen er vrienden op kraamvisite.

Ik weet al niet meer wat we zaterdagochtend deden, maar na Liam middagdutje gingen we op pad. Eerst reden we naar mijn oma, zodat ze kennis kon maken met Zoey.

Daarna gingen we door naar een verjaardag, waar we tot redelijk laat bleven.

Dagboek: Op pad

Zondagochtend ging ik weer even in mijn eentje de deur uit. Ik ging niks spannends doen en was binnen no time thuis, maar ik moest een bloemetje halen en kocht meteen wat fruit voor in de vriezer.

Ook op zondag vertrokken we na Liams dutje. Dit keer gingen we bbq-en met mijn neven en nichten en alle kids.

We kregen nog dit leuke boekje voor Zoey.

Dagboek: Op pad

We waren weer op tijd thuis en Romano gaf Zoey voor het eerst de fles. Dat ging goed, maar daarna wilde ze alsnog ook bij mij drinken. Hier gaan we even op oefenen, want ik wil binnenkort weer kunnen sporten op woensdagavond.

Maandag was ik alleen thuis met Zoey en deed ik haar in bad. Daarna sliep ze lekker en werkte ik aan deze dagboekpost en deed ik de administratie.

In de loop van de middag gingen we de deur uit om een stuk te wandelen. Het was nog mooi weer, dus daar wilde ik gebruik van maken.

Dagboek: Op pad

Thuis plaatste ik dit in mijn Instagram Stories en ik kreeg allemaal handige reacties. In random volgorde:

• Gewoon doen wat je zelf wil, de kids vallen vanzelf wel in slaap. In het begin even wennen, maar daarna is het fijn. Wel de dagen op pad afwisselen met dagen bij het zwembad zodat dutjes in bed dan wel kunnen.
  • Neem een hotelappartement met ontbijt en diner.
  • Voor in de campingbedjes kan je opblaasmatrasjes meenemen.
  • Kies voor glamptent. Je kan dan zelf lekker buiten zitten en toch alles horen.
  • Kies een hotel met familie kamer.
  • Dutjes kunnen ook bij het zwembad.
  • Ga lekker mee naar de kamer en doe ook een dutje.
  • Kies toch gewoon voor een huisje.
  • Zorg ervoor dat de hotelkamer vlakbij het zwembad/de lobby is en neem een babyfoon mee met een groot bereik.
  • Kies voor een klein hotel.

Hebben jullie nog tips en ervaringen om dit lijstje aan te vullen?

Share:

4 reacties

1. Wat leuk dat jullie al zo veel op pad zijn met Zoey en Liam! Het ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit. Die foto’s van Liam samen met Zoey zijn echt heel mooi! Wat een rijkdom die twee kindjes! En jij ziet er ook goed uit zo te zien 🙂 Die zakjes voor brood bij Albert Heijn heb ik ook, zo handig! Ik doe ze nu standaard in mijn boodschappentas, dan kan ik ze ook niet vergeten. Veel beter voor het milieu.

2. Mag ik je een tip geven mbt het dragen? Ik zie dat je de doek over het hoofdje doet. Het is aan te raden om de doek niet over het hoofdje te doen en te zorgen dat het gezichtje goed vrij blijft ivm ademhaling. De doek over het hoofdje fixeert /geeft extra druk op het hoofdje en de nek. Ik hoop dat je begrijpt dat ik het niet bedoel als kritiek of commentaar maar puur om je te helpen 🙂 Ook omdat ik ergens anders las over de voorkeurshouding van Zoey 🙂 Heerlijk is het dragen he! Wij genieten er ook nog steeds heel erg van (15 maanden)

1. Natuurlijk, dankjewel! We hebben inmiddels een draagzak gekocht, dus dan heeft Zoey meer steun zonder dat ze te veel druk op haar hoofd en nek krijgt. 🙂

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tips & inspiratie

Wil je één keer per maand tips & inspiratie ontvangen in je mail?