Search
Share:

Onze bruiloft: Bali honeymoon #1

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 1

I know, ik heb jullie nog helemaal niks verteld over de bruiloft zelf en nu ga ik het al hebben over de huwelijksreis. Tsjah, deze foto’s hebben we zelf gemaakt en kon ik dus meteen mee aan de slag, maar foto’s van de bruiloft zijn onderweg hoor. Anyway, we waren dus op huwelijksreis naar Bali! We hadden geen camera mee, maar hebben alle foto’s gemaakt met onze telefoons, en geloof me, het zijn er veel. Zo veel zelfs dat de selectie die ik maakte nog te groot is voor één post. Daarom laat ik jullie vandaag het eerste deel zien en volgende week de andere helft. Kijken jullie mee?

onze-bruiloft-bali-honeymoon-2

Twee dagen na de bruiloft vertrokken we (nog lekker moe) richting Schiphol voor de lange reis naar Bali.

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 1

Mijn schoonvader had de luchtvaartmaatschappij gebeld om te zeggen dat we op huwelijksreis waren. Superfijn, want daardoor hadden we samen drie stoelen en kregen we taart en champagne tijdens het lange stuk naar Singapore, en aan het einde van de korte vlucht van Singapore naar Bali kregen we nogmaals taart. Hihi!

Zo we zijn er! We begonnen met 4 nachten in Seminyak, de plaats waar we 2,5 jaar geleden ook waren. We zaten zelfs in hetzelfde hotel, maar dit keer kozen we voor de mini-villa in plaats van een normale kamer.

We deden die middag niet veel meer, maar gingen wel op pad om wat te eten. Dit restaurantje kende we nog van de vorige keer en de zoetzure kip smaakte precies zoals ik me kon herinneren. Yum!

Goedemorgen!

De volgende ochtend sliepen we heerlijk uit…

…en ’s middags gingen we naar de spa vlakbij het hotel voor een voetmassage en een traditionele Balinese massage. Zo fijn!

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 1

’s Avonds wandelden we door Seminyak richting het strand, waar we een restaurantje kozen met uitzicht op zee.

De dagen erna deden we niet zo veel. Af en toe liepen we door het centrum, we probeerden wat verschillende restaurantjes uit en rustten lekker uit.

Voor de dag dat we naar het tweede hotel zouden verplaatsen hadden we een chauffeur geregeld zodat we onderweg verschillende stops konden maken. De eerste stop was bij Tanah Lot, een bekende tempel. Ik ben blij dat ik hem gezien heb, maar ik moet zeggen dat ik er meer van had verwacht.

Je raadt het vast al, onze tweede stop was bij een vlindertuin. Wat een mooie beesten zijn dat toch.

Ja daar zijn de rijstvelden! Als ik het goed onthouden heb dan zijn dit de rijstvelden van Jatiluwih. Er loopt een pad doorheen waar je als toerist overheen kan lopen en dan zie je dit soort prachtige plaatjes.

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 1

Lunchen met prachtig uitzicht.

Na onze lunch reden we door naar de Ulun Danu Bratan tempel en dit is zeker de mooiste tempel die ik gezien heb tijdens onze reis. Het was wel een beetje toeristisch, maar tegelijkertijd ook echt heel rustgevend. We hebben hier een hele tijd rondgelopen en wilden eigenlijk niet weg. Toch moesten we door, want na deze laatste stop moesten we nog een stukje rijden naar Munduk.

Goedemorgen! We sliepen drie nachten in een klein hotel net buiten Munduk. Het was simpel maar goed verzorgd en het uitzicht was geweldig. Kijk nou!

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 1

En dit was het uitzicht vanaf het terras voor onze kamer. In een paar passen stond je gewoon tussen de rijstvelden!

Oeh, en ze hadden een puppy, wat wil je nog meer?

We begonnen onze dag met een wandeling door de rijstvelden. Dit gebied is heel rustig, er zijn maar weinig toeristen en je loopt echt over de randen van de rijstvelden. Heel bijzonder.

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 1

Bij het hotel huurden we een scooter en na onze wandeling gingen we op pad om de omgeving te verkennen. We besloten om twee watervallen te bezoeken en liepen heel wat kilometers stijl omhoog en omlaag.

Het hotel.

De volgende dag gingen we weer op pad en dit keer bezochten we de hot springs…

…en een Boeddhistische tempel daar in de buurt.

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 1

We hadden het wel naar ons zin op de scooter, dus we besloten spontaan om door te rijden naar de noordkust en een late lunch te eten in Lovina.

Dag puppy! De volgende dag was het helaas al tijd om te vertrekken en door te rijden naar onze volgende bestemming, maar daar vertel ik volgende week meer over!

Zijn jullie al eens naar Bali geweest?