Search
Share:

Onze bruiloft: Bali honeymoon #2

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 2

Hebben jullie vorige week het eerste deel van mijn verslag van onze honeymoon gezien? In die post deel ik wat we in de eerste week deden en vandaag is het tijd voor week twee en drie. Het zijn weer lekker veel foto’s! (En ik krijg meteen een beetje heimwee als ik ernaar kijk, het is zo fijn daar!)

Goed, vanuit Munduk reden we rechtstreeks naar Ubud. Een paar jaar geleden waren we al een paar uur in Ubud geweest en nu sliepen we er zes nachten. We zaten niet echt in het centrum en huurden dus meteen een scooter…

…zodat we op pad konden om ergens te lunchen.

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 2

Ik geloof dat we de rest van de dag niet zo veel meer deden en eten lieten bezorgen in de kamer.

De volgende dag gingen we lunchen bij een restaurantje dat midden tussen de rijstvelden ligt. Hier waren we de vorige keer ook geweest en de smoothies waren nog net zo lekker als toen.

Kijk nou, ze hebben stroopwafels!

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 2

We gingen op ontdekkingstocht in het centrum van Ubud. Er zijn leuke kleine straatjes, leuke winkels en veel winkels met spullen voor toeristen. Het is een stuk drukker en toeristischer geworden in de laatste paar jaar, dat vonden we eigenlijk best jammer.

De volgende dag besloten we om Ubud uit te rijden en een kijkje te nemen bij een waterval. Je kan zowel bij de onder- als de bovenkant van deze waterval komen en op beide plekken ook zwemmen. We waren er vrij vroeg en bovenaan de waterval was het nog lekker rustig.

Ananas!

We kwamen langs een kleine plantage waar ze Luwak-koffie maken. Dit schijnt de duurste koffie te zijn die er is en hij wordt gemaakt met behulp de Luwak. Dit beestje eet rijpe koffiebessen op en poept de koffiebonen die daarin zitten weer uit. Die worden vervolgens (uiteraard) netjes schoongemaakt en verder verwerkt. We mochten verschillende smaken koffie en thee proeven en uiteraard ook wat van de Luwak-koffie. Ik drink zelf nooit koffie (bah!), maar er zaten zeker lekkere smaken thee tussen.

Na een ochtendje luieren (de volgende dag) reden we richting het centrum om ergens te lunchen en voor een massage. Daarna hebben we, nog helemaal sloom, een rondje gelopen. Uiteindelijk besloten we om in het centrum te blijven voor een diner en een traditionele dansshow.

Op onze laatste dag in Ubud besloten we nog een keer de stad uit te rijden naar de Tegallalang rijstvelden. Onderweg kwamen we een klein marktje tegen met allemaal lokale mensen en zonder toeristen.

Zo mooi!

Je kan hier tussen de rijstvelden door lopen en genieten van het mooie uitzicht.

Aan de rand van de rijstvelden staan een heleboel restaurantjes en we besloten daar wat te drinken. Uiteindelijk zijn we er uren blijven liggen op de zitzakken. We hadden onze e-readers mee en hebben lekker liggen lezen terwijl we tussendoor konden genieten van het mooie uitzicht (en het eten natuurlijk).

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 2

Uhm ja, ze vervoeren dieren op bijzondere manieren.

In Sanur, de laatste stop van onze honeymoon werden we leuk ontvangen in het hotel.

In Sanur is niet ontzettend veel te doen, maar dit laatste hotel was wel mijn favoriet. We hebben ontzettend genoten van het relaxen en de zeven nachten dat we er sliepen, en de tijd vloog veel te snel voorbij.

De meeste dagen deden we vooral heel weinig. We sliepen uit, aten bij allerlei leuke restaurantjes, maakten een wandeling langs het strand en genoten van massages.

Ontbijt!

Twee keer per jaar vieren ze, uhm, ik ben de naam kwijt van de feestdag. In elk geval komt voor bijna elk huis, winkeltje en restaurant zo’n versierde bamboepaal te staan.

Op Bali zie je dit soort offertjes overal.

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 2

De laatste hele dag van onze huwelijksreis was 11 september en dus mijn verjaardag. Ik wilde graag nog een dagje op pad met een scooter, dus stonden we op tijd op en bezochten we drie canyons waar je met een gids doorheen kan lopen. Je loopt deels door het water en moet hier en daar over rotsen heen klimmen, dus het was fijn dat er een gids meeging. Hij sprak nauwelijks Engels, maar stelde wel elke paar meter voor om een foto te maken van ons. Uhm, oke.

Dit zijn papayabomen

Na de canyons loop je door de rijstvelden terug naar het beginpunt.

We hadden nog geen zin om terug te gaan naar het hotel en bezochten een tempel in de buurt…

…en gingen lunchen bij een leuk restaurantje waar je in hutjes aan het water zit.

Onze bruiloft: Bali honeymoon deel 2

Na de lunch reden we toch maar terug naar het hotel. Daar aten we een taartje en ’s avonds gingen we een laatste keer uit eten.

De volgende dag was het tijd om uit te checken, maar omdat we pas ’s avonds zouden vliegen gingen we nog een paar uur naar het strand. Natuurlijk hou je dan wel steeds de tijd in de gaten, maar het was toch nog even fijn. De reis terug ging oké. De tweede vlucht bleek een uur of twee vertraging te hebben, maar we kregen weer taartjes en hadden samen drie stoelen.

Ik wil terug! Toen we een paar jaar terug op Bali waren zeiden Romano en ik al tegen elkaar dat we terug zouden komen, en ook nu hebben we dat gevoel weer. Het is een heerlijk eiland, er valt nog meer te ontdekken en we hebben er een ontzettend fijne tijd gehad.

Share:

Eén reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tips & inspiratie

Wil je één keer per maand tips & inspiratie ontvangen in je mail?